Afvallen: 5 pro tips!

13 maart 2020

Had jij ook dat goed voornemen om te gaan afvallen? Die winterkilootjes aan te pakken of om toch eindelijk eens wat gezonder te zijn? Ik ook! Om je extra moed te geven, geef ik je graag vijf pro tips om die ideale state of mind te krijgen of behouden!

Gisteren bladerde ik door mijn foto’s en ik stond zo scherp op mijn trouw in 2016. Ik was even in chock! Een kleine 4 jaar geleden woog ik maar liefst 10 kilo minder! Nu zou je het kunnen steken op de zwangerschapskilo’s maar als ik heel eerlijk ben, moet ik toegeven dat ik nogal veel boefingsjes had de laatste tijd. Ik heb echt zoveel honger! Ligt dat aan de post-zwangerschap dan?

In ieder geval is het voor mij tijd om nu de riem wat meer aan te spannen zodat ik mij toch weer wat beter in mijn vel voel (en in mijn broeken). Daarom wil ik graag wekelijks een update houden van mijn inspanningen. Zin om mee te doen of me te steunen? Yay!

Met deze pro tips is het me vroeger al eens gelukt heel wat gewicht kwijt te raken (jojo-alert!), dus ik neem ze graag opnieuw ter hand. Misschien ben jij er ook iets mee?

  • Het is maar eten. Die gedachte helpt mij altijd voor een stuk vooruit als ik zin heb in ongezond voedsel. Het is maar eten. Als je het opgegeten hebt, is het er niet meer. Je hebt er dus in feite totaal niets aan.
  • Wil ik het echt? Als ik voluit ja uitroep, eet ik het ongeacht de hoeveelheid calorieën. En dan voel ik mij niet schuldig. Het is iets dat ik wou, ik at het en nu kan ik weer verder.
  • Ik moest soms ook kiezen van mezelf. Bijvoorbeeld als ik bij mensen op bezoek was en ze zetten wat chipjes uit. Oké, Tamara. Wil je liever de chips of eet je liever vanavond een chocolaatje? Je kan niet beide. Dat hielp mij om mezelf mijn guilty pleasure niet volledig te hoeven afzweren.
  • Het is niet omdat je 10 vrienden een biertje drinken dat jij geen cola zero kan drinken. Benoem het gerust als het je onzeker maakt. Ik let nu een beetje op of ik wil die winterkilo’s er eindelijk af. Voel je ook niet verplicht om een stuk taart te nemen van de collega omdat hij jarig is. Zoals in het vorig puntje: jij kiest.
  • Soms kan je wel eens een terugval hebben. Dat mag. Mocht je dan op de weegschaal staan en je bent serieus bijgekomen, weet dat dit eigenlijk niet helemaal klopt. Vaak houdt je lichaam in dat geval  de vetten op maar vanaf je weer gezonder eet, ben je ze kwijt. Oja, sta ook niet elke dag op de weegschaal! Een keer per week is voldoende (maar ik hou mij er helaas ook niet aan).

Good luck!

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Prev Post

Mijn ochtendritueel

4 maart 2020

Next Post

12 redenen waarom iedereen zou moeten trouwen

13 maart 2020